Geplaatst: 26-06-2012 13:55
Hallo,
ik heb hier een fiat punto 1.2 8v van 2001.
Het motorlampje knippert constant, stationair loopt de motor niet soepel en ploft in de uitlaat.
auto rijdt en loopt op toeren verder goed.
Er zijn geen foutcodes opgeslagen, ook niet bij het knipperende lampje.
Toch bobine van cil. 1/4 defect?
Gemeten
Aansturing injectoren en bobines, kruk en nokkenas signaal (met scoop) dit is oke.
Weerstand primaire en secundaire spoel is ok.
Distributitiming is oke.
Bougies en kabels zijn vervangen.
Massa motor/chassis/accu is oke.
4 gas test; co 0.02 co2 13.9 o2 0.3 HC 850. dus Hc is hoog.
Geen foutcode.
Opvallende meetwaarden;
klopsensorsignaal cil 1/3 550MV cil4 450Mv.
Uitgelezen met
Kts
Foutcodes
geen