Geplaatst: 15-03-2010 21:49
[151169]Hallo,
Heb hier een mondeo uit 2000, met een Zetec-se nieuwere generatie motor erin.
Er is een tikkend/rammelend geluid waarneembaar bij verschillende toerentallen.
Het lijkt een resonerend geluid, best waarneembaar als lucht-box op gasklephuis gedemonteerd is.
Spruitstuk is reeds gedemonteerd, maar hier is niets aan te zien, zitten ook geen wervelkleppen in.
Klepspeling heb ik gemeten, deze is in orde.
Kan zo 1,2,3 geen oorzaak meer bedenken.
Alvast Bedankt!
Anton