Airco

11 reacties

Merk
Ford
Model
Mondeo
Type
Onderwerp
Motorcode
2.0 TDCi
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-03-2010 9:08

[151751]Van deze auto wordt de airco compressor NIET aangestuurd.

Vulling is in orde, magneetneetkoppelingg heeft geen speling, zekeringen en relais zijn goed, lage en hoge druk drukschakelaar zijn afgeperst, ecc bediening dashboard is vervangen door de dealer, er worden geen foutcode's getoont in het display wordt 88 aangegeven.

Lagedruk schakelaar door verbonden geeft geen resultaat, rechtstreeks 12 V op de compressor magneetkoppeling werkt evenééns dat de compressor draait en koelt, relais eruit gehaald en door verbonden compressor slaat aan.

Hierbij konstateer ik het volgende, de lage druk blijft op 2,5 bar de hoge druk loopt op tot 23 bar en dan pas slaat 1 ventilator aan ! de druk wordt verlaagd tot 18 bar, de ventilator slaat af en weer aan bij 23 bar. (ventilator wat aan slaat is de rechter voor de auto staat. )

Dit is de tweede drukwaarde van de hoge drukschakelaar die de ventilator aanstuurt als de eerste niet in staat is om de druk te verlagen, maar er is geen aansturing van 1 ventilator tot 18 bar.

De schakelaar is afgeperst vanaf 2 bar tot 30 bar en alle schakel momenten werken

Waar nu nog zoeken er is geen aansturing van de compressor en ventilator