Gaat in noodloop

2 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Antara
Type
2.0 CDTi Enjoy
Onderwerp
Motor
Motorcode
Z20DMH
Eerste inschrijving
januari 2008
Brandstof
Diesel

170

Lid sinds: 13-03-2010

Bijdragen: 296

Geplaatst: 23-10-2014 20:22

 We hebben een antara met het volgende probleem

Motor gaat in noodloop op dat moment komt storing P0045 boostdruk klep lagespanning in de ecu. De ene keer komt de storing gelijk na het starten erin andere keer moet je een stukje rijden.

 

Ik heb de spanning gemeten op de regelklep van de turbo deze is laadspanning ook op het moment dat de storing er in komt, ook de massa is ok (belast gemeten) ook onder het rijden

op de signaal draad heb ik een pwm signaal ( met scoop gemeten ) op het moment dat de storing er in komt valt dit pwm signaal weg en wordt het 12 volt

Ik zie de regelklep goed bewegen ( zit niet vast)

Ook in de data zie ik geen afwijking op de laaddruk sensor en absolute druk sensor.

Ik heb het inlaat traject gecontroleerd met de rookmachine.

Ook de laadspanning gemeten deze blijft keurig constant.

Wie heeft hier ervaring mee of een tip,

 

Groet ,

Jan

Gemeten

div meetingen zie hier boven

Uitgelezen met

snapon solus pro

Foutcodes

P0045 boostdruk klep lage spanning