slecht lopen en witte diesel rook

10 reacties

Merk
Mazda
Model
Type
TYPE CR
Onderwerp
Motor
Motorcode
DC
Eerste inschrijving
januari 2007
Brandstof
Diesel

edwin

Lid sinds: 21-11-2007

Bijdragen: 838

Geplaatst: 04-10-2011 22:57

ik heb hier een mazda 5, 2 liter diesel.

deze loopt op 3 cilinders en nokkert af en toe. het toerental schiet ook af en toe naar 1500 rpm en loopt dan even goed maar wordt dan terug geregeld, en wil soms ook af slaan. bij gas geven komt hij slecht op toeren. ik had het idee dat er een verstuiver niet helemaal goed werkt.

storingen uitgelezen via OBD omdat ik via de normale weg geen menu heb om uit te lezen. hier stonden geen in, maar DPF knippert wel.

via mazda 6 uitgelezen: een storing in de LMM, remlichtschakelaar, P2458 en nog een onbekende storing. helaas geen nummer opgeschreven.

na wissen loopt de motor ongeveer 20 seconde mooi rond, maar begint dan weer moeilijk te lopen. 

met de LMM los, blijft hij wel rond blijven lopen, maar bij gas geven wel weer bokken.         

de LMM waarde varieerd van 5 tot 25 kg/h, en blijft soms even op 8.5 kg/h staan.

ik denk dat het meer naar de LMM gaat, maar ik kan dat niet rijmen met de witte diesel rook...

 

wie weet raad? THNX!  

Uitgelezen met

KTS 540