Geplaatst: 04-12-2013 12:45
Collega's,
Dit voertuig is vorige week binnen geweest voor een onderhoud, deze week komt de klant langs voor een olielek. (dunnere olie gebruikt ?)
De lek komt 100% zeker van de keerring van de krukas, echter wij hebben deze nu 4x vervangen en ze lekt nog steeds!
We vrezen dat de krukas beschadigd is, we zien enkele krassen op het raakvlak waardoor we denken dat de lek blijft komen.
We hebben de olie reeds vervangen door 15w40 en een anti-lek product toegevoegd maar niets helpt. Zodra de motor warm wordt begint het hard te lekken.
Iemand aan idee om dit op te lossen? Behalve dan andere motor of krukas slijpen?
Thx
Kurt