Geplaatst: 15-10-2011 20:06
beste heren,
bij een opel combo 1.7cdti is de oliepomppoelie afgebroken en daarmee ook de distributieriem en de nokkenaspoulie stuk. we hebben de cilinderkop laten vlakken nieuwe kleppen laten monteren, nieuwe nokkenas erop, nieuwe oliepomp erop. De nokkenassen hebben we gedemonteerd zonder te kijken hoe ze stonden ten opzichte van elkaar, omdat er op de inlaatnokkenas en de uitlaatnokkenas markeringen staan. Maar bij het monteren van de distibutieriem krijgen we de motor niet helemaal rond. De markeringen van de krukas en de andere markeringen staan over elkaar zoals aangegeven. Is het zo dat de markering op de uitlaatnokkenas tussen de markeringen moeten staan van de inlaatnokkenas. (puntjes op de achterste tandwielen van de nokkenassen)
alvast bedankt