te veel riem spanning?

14 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Tigra
Type
Tigra
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.4
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof
Benzine

studentautomechanica

Lid sinds: 12-03-2015

Bijdragen: 8

Geplaatst: 25-10-2015 22:29

 beste collega's ik heb vandaag de distributie riem van een opel tigra 1.4 vervangen 

met motor code X14XE alsook water pomp riem spanner mee loop rollen enz.......

nu na het plaatsen van de riem heb ik opgemerkt dat de riem spanning veel te hoog licht 

terwijl de riem spanner nog niet eens opgespannen is heeft iemand hier misschien een idee van 

wat ik verkeerd gedaan kan hebben. 

blijkbaar is de positie van de water pomp ook zeer belangrijk maar ik vind hier geen bijkomende informatie over. 

 

Alvast dank bij voorbaad.