Geplaatst: 09-12-2010 22:41
Eind oktober was een carterventilatieslang (die van achterop het inlaatspruitstuk naar de cil.kop) compleet open gebarsten over de gehele lengte. Aan de binnenkant van de slang missen stukjes rubber en zijn blaasjes te zien. De slang is inmiddels vervangen en deze is nog steeds intact.
Ik heb gemerkt dat wanneer ik bij draaiende motor de olievuldop eraf draai, dat er een behoorlijke wind me tegemoet komt. Bij het verwijderen van de oliepeilstok verneem ik geen druk vanuit het carter, dus een hoge carterdruk is uitgesloten. Inmiddels heb ik ook geconstateerd dat er behoorlijk wat white sludge aan de olievuldop zit. De auto rijdt elke dag 25km heen en terug naar het werk.
Toch vind ik het vreemd dat er in de kop een behoorlijke overdruk is. Ik vermoed dat daarom ook die carterventilatieslang is gebarsten. Graag hoor ik van jullie of dit 'normaal' is, of waar die overdruk vandaan kan komen. Ook vraag ik me af of dit ook verband houdt met de white sludge.
Alvast bedankt,
Gemeten
alleen op gevoel (als je rechtop boven de motor hangt, wordt je haar weggeblazen)
Uitgelezen met
nvt
Foutcodes
geen