Geplaatst: 19-11-2015 0:39
Deze 306 2.0 L GTI had een jaar stilgestaan. Liep vervolgens weer tijdje goed, maar soms bij starten een ratelgeluid. Zelf dacht ik dat de distributie van het punt af was en had hem weer op tijd gezet. Maar ik merk dat hij weer langzaam verloopt. Het blijkt dat de voorste nokkenas op een bepaald punt zeer zwaar draait en dat hij langzaam terugdraait. Als je dan even wacht dan draait de nokkenas wel weer rond maar toch te zwaar. Ik denk dat dit het probleem is dat hij ook van het punt afloopt. Heeft iemand hier ervaring mee? Het is een distributie met handmatige spanner.