Geplaatst: 08-04-2013 12:46
Heren,
Ik heb niet álle gegevens, het is een Italiaan. Het betreft een 320d (E46) omstreeks 2000. De klacht is dat er op de snelweg vermogen mist, Ik heb dat waargenomen. Rond de 120 en soms eerder wil het niet echt meer vlot versnellen. Als je in de stad rijdt valt er niets te merken, turbo pakt goed op bij lagere snelheden.
Code 101 laaddrukregeling komt steevast terug. De MAP is constant te hoog. Stationair zo'n 1050mbar waar 960mbar gewild is, en bij volle belasting zo'n 2500mbar terwijl de gewenste druk +-2100mbar is. De waste-gate is gangbaar, de magneetklep daarvoor werkt, er staat vacuum op en hij wordt aangestuurd, stationair al zo'n 94%. De uitlaat zit niet verstopt die heb ik losgehad.
Ik neem aan dat door de te hoge druk de inspuiting beperkt wordt, maar waar moet ik gaan zoeken? Kan de turbo te véél druk leveren?
Gemeten
MAP, wastegate, uitlaat
Uitgelezen met
Snapon Solus Ultra
Foutcodes
101 laaddrukregeling