Vreemd gedrag koppeling Golf 4 TDI 4motion

4 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
1.9TDI 110KW
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 26-03-2010 19:31

[152094]hallo!

Wie kan mij helpen???

ik heb een probleem

als ik in zijn 1 weg rij dan komt de koppeling eerst normaal op maar als je dan op de helft bent van de slag dan komt hij abrubt op!

ook schakeld hij dan ook moeilijk in zijn 2.

dit is niet altijd het geval soms voeld de koppeling gewoon goed en hij slipt niet in geen versnellingen.

maar dan het hele vreemde! als ik de koppeling in trap tijdens het rijden bijvoorbeeld in zijn 4 en ik rijd dan gewoon 70kmh en ik geef gas met de koppeling in dan grijpt de koppeling ineens aan en kan ik rijden met de koppelings pedaal in en dan ga ik wel gewoon harder. laat ik het gas weer los dan rold de auto door maar het toeren tal gaat weer terug naar stationair! als je dan weer gaat ontkoppelen en je geeft weer gas bijft hij weer versnellen. maar als je dan terug of door schakeld zoals je normaal doet voeld dit gewoon goed aan.

al dit doet hij met regelmaat met koude en warme motor!

het is ook niet als je de koppeling in strapt en je staat stil voor het stoplicht dat hij dan weg loopt wel heb ik het gevoel dat hij soms een beetje begind aan te grijpen!

iemand ervaringen met dit probleem?

mvg

Emil de Ruiter