Geplaatst: 26-09-2009 22:52
Heb deze T3 Westfaliacamper voor de hobby gekocht, en zit met het probleem van een heftig tikkende motor, vooral als deze koud is, en dan loopt hij ook nog zeer onregelmatig, het lijkt erop dat hij dan op 3-cylinders loopt. Als de motor warm wordt, dan gaat hij beter lopen en minder tikken, maar de volgende dag is het weer hetzelfde liedje.
Ik denk dat het aan de hydraulische klepstoters ligt, heeft iemand hier nog ervaring mee ??
Andere olie, .........of een toevoeging, ........of zit er niets anders op dan de stoters te vervangen, heeft er iemand ervaring met het vervangen van de klepstoters, moeten daarvoor de koppen eraf, of kan je met speciale telescopische klepstoterbuisjes de klus klaren ??