Geplaatst: 01-04-2010 22:48
[152565]Hey, het volgende:
Auto waarvan de D- riem is gebroken
Alles gedemonteerd, kop laten vlakken + 2 kleppen laten vervangen
en alle uitlaatklep geleiders moeten laten vervangen.
Maar nu is in het hele proces de oude koppakking verloren gegaan waardoor ik niet weet hoe dik dat hij was.
Hendig he?
Hoe kan ik er nou achter komen? Bij de dealer weten ze het niet, en bij de revisie wisten ze alleen maar te vertellen dat de zelfde maat terug ken gebouwd worden.
Nu heb ik 3 maten liggen: 2,3 & 4 tandjes.
Van de versie met drie tandjes weet ik dat hij 1.43mm dik is, de andere 2 niet. is namelijk een ander merk.
Ik heb gemeten hoever de zuigers er bovenuit steken, en dit is om en nabij 1mm.
Ik zit te denken om die met 4 tandjes te pakken omdat ik zeker weet dat da zoiezo te dun is, vanwege de compressie en misschien de zuiger afstand tot de kleppen.
Die met drie denk ik ook niet vanwege de compressie.
Dus zit ik te denken om de dikste er tussen te knutselen.
Tips??