Welke koppakking?

5 reacties

Merk
Ford
Model
Mondeo
Type
Onderwerp
Motorcode
1.8
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 01-04-2010 22:48

[152565]Hey, het volgende:

Auto waarvan de D- riem is gebroken

Alles gedemonteerd, kop laten vlakken + 2 kleppen laten vervangen

en alle uitlaatklep geleiders moeten laten vervangen.

Maar nu is in het hele proces de oude koppakking verloren gegaan waardoor ik niet weet hoe dik dat hij was.

Hendig he?

Hoe kan ik er nou achter komen? Bij de dealer weten ze het niet, en bij de revisie wisten ze alleen maar te vertellen dat de zelfde maat terug ken gebouwd worden.

Nu heb ik 3 maten liggen: 2,3 & 4 tandjes.

Van de versie met drie tandjes weet ik dat hij 1.43mm dik is, de andere 2 niet. is namelijk een ander merk.

Ik heb gemeten hoever de zuigers er bovenuit steken, en dit is om en nabij 1mm.

Ik zit te denken om die met 4 tandjes te pakken omdat ik zeker weet dat da zoiezo te dun is, vanwege de compressie en misschien de zuiger afstand tot de kleppen.

Die met drie denk ik ook niet vanwege de compressie.

Dus zit ik te denken om de dikste er tussen te knutselen.

Tips??