Geplaatst: 15-04-2013 18:33
hallo
Een vraag uit intresse of dat deze motoren vaker een mechanische probleem hebben.
Volgens klant auto niet meer te starten na tankbeurt ,auto per ambulance op gehaald.
Motor maar een paar graden te verdraaien ,distributie riem ligt er gewoon onder spanning op.
Bougies gedemonteerd ,bougie cil3 beschadigd zuiger cil 2 staat bijna bovenin cil3 zuiger niet zichtbaar en met endisscoop in gat gekeken zie de drijfstang.
carter gedemonteerd zuiger ligt in stukken onderin en ook een klep in stukken.
nokken assen en komstoters gedemonteerd ,nu blijkt 1 klepveer geboken waardoor de spiedjes los zijn gekomen en de klep heeft kunnen zakken ,dit laatste is mijn beredenering.
Mijn vraag komt dit vaker voor en geven deze motoren vaker problemen en heeft iemand dit ook al eens mee gemaakt?
mvg. John