Probleem met buitentemp sensor

7 reacties

Opgelost

Merk
Suzuki
Model
SX4
Type
TYPE EY
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
1900 cc FIAT motor
Eerste inschrijving
januari 2006
Brandstof
Diesel

garageJD

Lid sinds: 22-08-2015

Bijdragen: 106

Geplaatst: 29-11-2015 9:46

Heb momenteel een Suzuki sx4 in de werkplaats staan met wat bizarre problemen!

Tijdens het rijden gingen er verschillende meldingen aan op het instrumenten paneel ( handrem, abs, motorstoring enz.. ) ook ging het lampje van de automatische airco flikkeren op het bedieningspaneel.  Klant zette de wagen stil op zijn bestemming en wagen starte niet meer. Een kwartier later start de wagen wel weer, alles werkt weer op de buitentemp weergave na. Dit is natuurlijk info die ik van de klant gekregen heb, dus altijd met een korreltje zout te nemen.

Wagen uitgelezen met hella megamacs pc ,  In praktisch elke module van communicatie fouten met betrekking op onderlinge communicatie verstoord is.

Alle storingen gewist, nieuwe diagnose gedaan. Storingen blijven voorlopig weg.  Enkel duid de buitentemp aanduiding nog steeds -30 graden aan . Voorheen was dit niet volgens klant. 

wagen rijd nu normaal en heb al enkele proefritten gemaakt zonder problemen! 

Gemeten

iemand ideeën ?
Waar vind ik de buitentemp sensor ergens op de wagen?
Rechter buitenspiegel ?

Uitgelezen met

hella mega Macs pc