Geplaatst: 29-04-2013 15:26
Ik heb hier een toyota corola in de werkplaats die aan zijn 4e turbo toe is.
De problemen begonnen ongeveer een jaar geleden met een fluitende turbo.
Deze hebben we vervangen door een 2ehands turbo (op aanvraag van de klant)
aan de oude turbo was geen duidelijke schade te zien.
ongeveer 16000 km later begon de turbo weer te fluiten.
Nu was er heel duidelijk 1 schoepje van het uitlaatwiel gebroken.
Er vanuit gaande dat dit gewoon pech was door het feit dat de turbo 2ehands was hebben we beslote deze turbo te laten reviseren.
Deze turbo is na 1500 km weer gaan fluiten.
De schoepen aan de uitlaatzijde zijn weer beschadigd.
Ook was het uitlaathuis lichtjes blauw.
Alle aan en afvoer kanalen zijn zuiver en de katalysator is niet beschadigd.
Wie weet raad?