Geplaatst: 30-01-2014 16:19
Goedemiddag,heb een Alfa 156 gekocht voor mijn stiefzoon zijn 18de verjaardag in maart.
Heb die gekocht met kapotte radiator,motor draaide tamelijk goed,maar wou hem niet lang laten draaien zonder water.
Vandaag andere radiator geplaatst,koelvloeistof erin en gestart.
Steekt dus druk in het koelsysteem en het water loopt uit het uitlaatspruitstuk, ben dus een beetje opgelicht.
Volgens mij de koppakking stuk, of zijn die motoren gekend voor barsten of iets dergelijks ?
Heb op autodata gezien dat er speciaal gereedschap nodig is voor de distributieriem te stellen.
Kan het niet zonder? Merktekens aanbrengen,zelf iets maken om te blokkeren?
Wie kan mij de nodige informatie geven?
Alvast bedankt