ervaring werkspot deelnemer

2 reacties

Merk
Overige merken
Model
Brommobielen
Type
Onderwerp
Motorcode
nvt
Eerste inschrijving
januari 2014
Brandstof
Benzine

nic

Lid sinds: 23-11-2007

Bijdragen: 1438

Geplaatst: 30-01-2014 23:51

Gezien AMT ook flink reclame maakt voor werkspot en zij daar de rekeningen mee betalen wil ik graag toch een kritische noot aan dit medium geven en van andere werkspot deelnemers ervaringen delen.

oktober 2013 heb ik mij ( gratis) als vakman aangemeld bij werkspot met het idee om zo af en toe eens wat werk gaatjes op te vullen.
In eerste instantie ter info maar werd als snel daarna diverse malen benaderd per telefoon om zen vrijblijvend aan de slag te gaan. Mooie vooruitzichten volgens werkspot met altijd volop werk.

Volgens hen betaalde je €49,- per maand en kon je gewoon opzeggen als je niet verder wilde.

Ik kreeg een inlog per mail toegestuurd en heb via de link (acceptatie AV) het account geactiveerd.
Er volgende een warm welkom en de eerste klussen die voor mijn abonnement gelden kreeg ik al snel binnen.
Toen kwam de eerste rekening en dat was even schrikken €177- per 3maanden vooruit te betalen met een max van 200 berichten PJaar 
Toen toch maar even de AV doorgenomen want dat was me niet vertelt, en ja hoor DOM DOM DOM dat had ik eerder moeten doen dus. De AV was wel helder het was een vast jaar abonnement per 3 maanden vooraf te betalen en ja je kan opzeggen als je jaar abonnement is afgelopen. Ik was het er niet mee eens omdat dit niet door de telefoon was vertelt want de nadruk was steeds op de 49,-  p/m maand gelegd. Tja en dan wordt het een welles nietes spel. Ze hebben bewust gewacht met de eerste rekening tot de wettelijke bedenktijd was verstreken en er geen weg terug is. De telefoon gesprekken werden steeds minder gezellig en er viel niet over te praten omdat ik gebruik had gemaakt van het abonnement in gelogd was geweest en biedingen had gedaan PUNT. Ik heb een jurist er naar laten kijken maar dat zit goed dichtgetimmerd en wordt dus slikken. of de kans op zeer hoge jurist kosten ( en dat weten ze zelf natuurlijk ook)

Op zich hoeft het geen probleem te zijn want als je met diverse klussen dit terug kunt verdienen waar ze ook steeds op hamerde hoeft het geen probleem te zijn.

Maar daar wrikt nu net de schoen.

Zij pretenderen veel werk beschikbaar te hebben en dat is misschien wel zo maar: 

Als je een leuke klus ziet kan je daar op bieden dit kost je dus 5 Euro per bod. Geen probleem als je een klus van een paar honderd binnen haalt. Helaas ga je dat niet redden. Allereerst krijg je met een bod geen enkele klant details te zien Je kan dus nooit rechtstreeks met de klant overleggen. Je ziet niet wat andere hebben geboden en wat het winnende bod was.

Sinds kort krijg je zelfs nog minder want voorheen kon je achteraf na de sluiting exact zien wie en voor hoeveel hij/zij de klus had gewonnen. Dat kan nu ook niet meer omdat er alleen een gemiddelde prijs van de gewonnen biedingen worden weergegeven zonder de winnaar.

Als ik dan zie dat de meeste gewonnen biedingen de gemiddelde prijs vlak boven de inkoopprijs van de onderdelen ligt moet je achteraf wel flink wat extra werk erbij zoeken om de klus nog enigszins rendabel te maken. In de 22 biedingen die ik heb gedaan heb ik 3 reacties gekregen en offertes uitgebracht daarvan heb ik er 2 in eerste instantie mogen uitvoeren waarvan 1  er op het laatste moment nog werd afgezegd Netto resultaat 130,- op inmiddels 2 facturen van werkspot twv 354,- incl btw.
Na wat informeren hoe dat met die biedingen zit ligt dit natuurlijk altijd aan jezelf want je heb je profiel niet genoeg aangevuld je heb geen gebruik gemaakt van voorbeeld biedingen enz enz .

Nee de realiteit is voor mij  dat ze maar 1 doel hebben en dat is de vakman tegen elkaar op laten bieden wat ze flink geld oplevert en de aanbieder vooral buiten het gezichtsveld houden van de vakman die niets meer van de aanbieder hoort.

Daarnaast ben ik diverse voorbeelden tegengekomen van aanbieders die een klus plaatsen deze ook op andere marktplaatsen zetten en niets meer van zich laten horen.
Vervolgens nadat de veiling periode is verlopen de klus gewoon weer opnieuw plaatsen onder een iets andere tekst of zelf geheel dezelfde tekst. Wederom wordt er op geboden wat de vakman dus per bieding 5€ kost Kassa voor werkspot.

Je kan als vakman in die gevallen de misbruik button indrukken Er volgt dan een berichtje dat het wordt onderzocht. Helaas wordt er NIETS mee gedaan en logisch want een bieding is kassa en voor de vakman toch niet na te gaan.

2 weken terug een meeting gehad bij een leverancier waar wij aan de koffie tafel met een aantal collega`s bespraken tot ongeveer dezelfde conclusie zijn gekomen en dit verhaal dus niet op zichzelf staat.

Ik weet dit is een heel verhaal maar vind het toch belangrijk dat collega`s de ervaring van werkspot leden leert kennen alvorens er aan deel te nemen. Dit is slechts mijn eigen ervaring en wil niet zeggen dat andere dit ook zo ervaren.

daarom open ik deze discussie want werkspot heeft zijn leden forum er inmiddels ook uit gegooid en dat is volgens mij niet voor niets. 

Geachte werkspot leden graag jullie ervaring delen ook als dit loodrecht op mijn ervaring staat.

grt Nic

 

Gemeten

nvt

Uitgelezen met

nvt

Foutcodes

nvt