motor stationair slecht draaien

15 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Polo
Type
1.4
Onderwerp
Motor
Motorcode
AEX
Eerste inschrijving
mei 1997
Brandstof
Benzine

Binnenband

Lid sinds: 29-07-2010

Bijdragen: 1260

Geplaatst: 15-01-2011 12:45

Stationair draait motor slecht. Iets gas geven, werkt motor goed. Compressie gemeten, cilinder 1 en 4 wijken iets af. Cilinder 1 en 4 ongeveer 7 BAR, cilinder 2 en 3 10 BAR. Verder onsteking, distributietiming, injectoren, basis afstelling ontsteking gecontroleerd. Alles oke. Het is niet mogelijk om een duidelijke beslissing te nemen, dit of dat is de oorzaak.

Uiteindelijk hebben we cilinderkop eraf gehaald. ook dan is er niet echt een oorzaak. Alleen dat er wat koolaanslag aan de klepstelen aanwezig is. Ook de kleppenzittingen van cilinder 1 en 4 zien er twijvelachtig uit.

Kan koolaanslag de oorzaak zijn, waardoor de kleppen niet echt goed sluiten van de cilinders 1 en 4? Graag info.

 

Gemeten

nvt