Geplaatst: 20-02-2014 15:28
Deze auto heeft een storing die eens in de paar dagen optreed.
Als de storing erin komt is het meestal nadat er afgeremd is op de motor en dan weer accelereren tussen de 60 en 80 km/h, auto heeft een automatische versnellingsbak.
Motor gaat op 3 cillinders lopen, wagen stil zetten, motor uit, motor aan en hij loopt weer op 4 cillinders.
Uitgelezen en geeft P0304 aan , cillinder 4 misfire ook geeft hij aan P1555 drukvulling inlaat en een onbekende code P1895.
Deze storingen zijn elke keer hetzelfde nadat de storing optreed.
ECU, bobine, bougies zijn vernieuwd en bedrading is gecontroleerd op breuken en goed bevonden.
Ik twijfel zelf of het te maken heeft met een niet goed werkende krukassensor, maar dan zou hij denk ik een storing moeten geven op steeds een andere cillinder.
Of dat 1 van de 4 hydraulische klepstoters van cillinder 4 af en toe "niet op druk komt.
Kan iemand mij misschien op weg helpen??
Alvast bedankt voor het meedenken.
Uitgelezen met
Reflex
Foutcodes
P0304, P1555, P1895