Geplaatst: 28-06-2010 17:17
[158094]Hoi ik heb hier een Dodge Ram 2500 van 2007 met een 5.7 hemi. Nu is het probleem dat de auto bij stevig accelereren niet naar de hoogste versnelling wil schakelen. Hij trekt dan door tot 5000 rpm en blijft hier op hangen terwijl als hij naar van de 2 naar de 3 schakeld wel gewoon op 5000 rpm overschakeld. Als jij bij 5000 rpm in de 3 even de voet van het gas haalt dan schakeld hij wel gewoon weer over. Auto trekt verder goed. Hij heeft geen foutcodes alleen als hij te lang blijft hangen op 5000 rpm geeft hij een random missfire (ehhh P0300) geloof ik. Wel heb ik uit voorzorg de remlicht schakelaar vervangen. Normaal is dit niet zo erg maar deze klant rijd nog al eens met een zware aanhanger en dan heb je de Kick down wel nodig met invoegen.
Wie weet meer????