Geplaatst: 25-12-2015 17:51
auto getakeld binnen gekomen in de werkplaats met een zwaar olielek.
Diagnose krukas oliekeering distributie zijde lekte.
Bij het vv van de oliekeering viel op dat deze niet stuk was maar enkel uit de behuizing gegaan was.
Nieuwe oliekeering gemonteerd, bij het starten nog een olielek vastgesteld aan de dichting van het oliefilter. Deze was ook tussen de filter uitgeduwd. Nieuw oliefilter geplaatst.
Proefrit gemaakt van 20 km, alles ok.
Na 2 dagen klant terugga met zelfde probleem. Na diagnose vastgesteld dat de oliekeering van de krukas opnieuw uit de behuizing van de oliepomp is geschoten.
Normaal gezien komt achter deze oliekeering toch geen oliedruk ? Enkel spatolie denk ik zelf.
Iemand een idee wat di probleem kan veroorzaken ?
Karterontluchting is gecontroleerd en is ok.
te hoge oliedruk ?
Foutcodes
geen