Audi S6 2.2 turbo stikt gewoon in de brandstof

2 reacties

Merk
Audi
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
aan
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 04-04-2010 11:26

[152696]Onder het rijden was ineens het vermogen weg, loopt dan alleen nog stationair echter met de luchtmassameter losgetrokken ben ik nog naar huis toe gekomen.

Ik heb toen een andere lm meter besteld en gemonteerd maar dit helpt ook niet.

Aangezien ik in het bezit ben van een oude Vas 5051 tester en de oude werkplaats handboeken ben ik aan het meten geweest en loop er op vast misschien dat jullie de oplossing weten.

In de meetwaarde blokken valt mij het volgende op, bij stationair draaien met de lm meter los is de inspuittijd rond de 2 m/s

Als ik de lm meter aansluit gaat deze waarde ineens naar de 15m/s en stikt de motor in de brandstof en slaat af.

Wat geeft dus de trigger dat het motorregelapparaat zo veel gaat inspuiten.(zowel warm als koud).

De volgende waarde's heb ik gemeten en zijn volgens het werkplaatshandboek in orde.

Brandstofdruk volgens voorschrift rond de 3 bar.( schone benzine in de tank)

Motor staat op tijd(distributie)

Motor en lucht temperatuur sensoren geven juiste waarde aan,( tevens om te testen een nw sensor opgezet)

Ander motorregelapparaat aan gesloten.

Alle overige sensoren geven volgens mij in de meetwaardeblokken de juiste waardes aan.

Je kan overigens bij deze motor via de meetwaardeblokken niet zoveel lezen, echter ik zie iets vreemds en dat is dat de temp sensor motor bij stilstaande motor een vreemde waarde aan geeft -28 echter loopt de motor dan geeft hij de normale motortemperatuur aan.

Aansluitingen lm meter gemeten volgens instuctie werkplaatshandboek en volgens mij ook in orde

Heeft iemand aub voor mij een tip of oplossing