Geplaatst: 25-02-2015 10:32
Deze astra heeft het probleem stationair slecht te lopen. Koude start gaat redelijk maar tijdens het opwarmen staat de motor te "halen". Op toeren loopt de motor nagenoeg perfect. Stationair zie je ook de gasklep fluctueren. Sporadische foutcode p0300 misfire. Duurt ook erg lang voor deze weer terug komt. De EGR klep en de bobine zijn al vervangen. Het gasklephuis is gecontroleerd door AC tronics en wij hebben al een inlaatlektest gedaan met de rookmachine. Blijft voor mij alleen de ECU over maar die kan AC tronics niet testen of repareren. CO en Lambda waarde bij 3000 rpm zijn goed. Voorste Lambda pendelt ook netjes en achterste heeft constante waarde. Stationair is CO te hoog nl 1%. Wie weet raad
Uitgelezen met
Maxi Sys
Foutcodes
P 0300