Geplaatst: 02-02-2011 23:10
Motor slaat aan en direct weer af. Oliedruklampje en "lampje stop" gaan aan.
Auto is na probleemloze rit naar Oostenrijk stilgezet en na 2 dagen stilstand is bovenstaande storing spontaan ontstaan. Auto staat enigzins schuin geparkeerd (achterover hellend) en tank is 1/3e vol. Het is daar -7 tot -10 graden. Voorgloeien maakt geen verschil.
Het is een Jetta 2.0L TDI 140 PK met pompverstuivers. Ik ben techneut, maar heb geen ervaring met dit soort diesels. Auto staat op dit moment nog in Oostenrijk. Ik denk zelf aan lucht in het systeem, maar blijf het vreemd vinden dat dit zomaar ontstaat. Zijn er andere zaken die wellicht een rol kunnen spelen? Doorstarten heeft geen effect. Mag je deze diesels eventueel aanslepen?
Gemeten
Nog niets.
Uitgelezen met
Niet
Foutcodes
Op dit moment niet bekend