Co Hoog.

10 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Corsa
Type
1.4i-16V Onyx
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
X14XE
Eerste inschrijving
februari 2000
Brandstof
Benzine

Mielmonteur

Lid sinds: 08-03-2011

Bijdragen: 130

Geplaatst: 08-07-2013 11:09

 Goedemorgen,

Heb hier een Corsa-B met een x1.4xe motor

Deze heeft een co van 3%. dit is alles wat ik door gekregen heb.

Ik ben al aan het meten geweest en de spanning die van de lambda sonde afkomt is idd hoog, dus rijk mengsel

Alleen, hier komt het gekke, de spanning die de ecu op de draad van de sonde zet is 0,8volt bij los gekoppelde sonde, dit vind ik vrij hoog daar het normaal rond de 0.45volt moet zijn, als ik de sonde dan vast maak verandert de spanning niet.

Als ik met de auto ga rijden varieert de spanning wel, van 0,94v bij accelereren tot 0,34 bij decelereren. maar pendelt niet

Als ik tijdens het rijden een aantal verbruikers inschakel, kachel fan, verlichting, a.ruit verwarming, dan varieert de spanning tussen de 0.8v en de -0.02 volt.

Ik denk dan meteen aan een massa probleem, en heb dus volgens mij de meeste massa punten wel gecontroleerd en opgeschuurd, denk aan bij accu aan carrosserie, onder de centrale stekker van de injectors bij inlaat, op gasklephuis en op het schutbord boven de rempomp.

Ben ik er nog 1 vergeten?

Ecu is uitgelezen en stonden geen gerelateerde fouten in.

Ecu is ook al vervangen en opnieuw geprogrammeerd door dealer.

Heeft iemand anders al eens zoiets aan de hand gehad?

En heeft iemand misschien de massa's van de computer, dan kan ik deze ook nog controleren?

Heb door vakantie op het moment geen beschikking over een tester.

Gemeten

Spanning lambda sonde, massa's/voedingen reeds vervangen, lambda sonde, temp sensor, map sensor. ecu.