Geplaatst: 31-03-2015 19:13
Deze toyota heeft een bijgeluidje met lopende motor, in eerste instantie ging ik uit van een loop/spanrol op multiriem, in het ergste geval een dynamo of pomp. Echter na demontage multisnaar is het geluid er nog steeds! Ik vermoed dat het de ketting is, een licht, continu aanwezig rateltje wat met toelental meegaat.
Mijn ervaring met Toyota is tot heden zo, dat dit soort problemen niet voorkomen bij dit merk, of toch wel?
Inmiddels de klepdeksel eraf, even de boel bekeken, binnenkant motor donkerbruin door lakvorming, en de spanner een cm? uit. Moeilijk te zien maar er zitten tandjes op de stelinrichting van de spanner en ik tel er 4 die zichtbaar zijn in gemonteerde toestand.
Iemand ervaring met deze toyota motor?
Ik heb géén foutcodes