Geplaatst: 21-12-2011 21:34
Hallo,
bij het optrekken van deze auto is het eerst goed als je tussen de 2500 en de 3000 tpm komt is plotsklaps alle vermogen weg. als ik de parameters bekijk valt op dat de luchtmassa waarde tijdens de storing inzakt en de turbodruk ook.
Bij het uitlezen van de computer kwam de volgende storingomschrijving naar boven: Regeling wastegate turbocompressor.
Wij hebben de volgende stappen ondernomen:
Het vervangen van de luchtmassameter door een gebruikte van de sloop Dit maakte geen verschil.
We hebben de vacuum regelklep die de wastegate regelt omgewisseld, probleem blijft hetzelfde.
Het vervangen van de turbo compressor door een nieuwe. De oude draaide vrij zwaar en had veel ruimte op het lager. Nog steeds niks verandert.
We hebben de uitlaat + katalysatoren verwijdert. Nogmaals proefgereden en weer niks verandert.
Tenslotte hebben we de EGR ''afgedopt''. Dit heeft ook niks geholpen.
Wie weet er raad??
M.V.G Andries Smit
Uitgelezen met
Reflex