Geplaatst: 14-04-2015 13:20
Bijzonder probleem: Harde tik (metaalachtig als een klep) bij koude start en onbelast. Varieert met toerental. Bij accelereren en decelereren niet hoorbaar.
Bij warme motor niets hoorbaar, loopt mooi.
Omdat er altijd rustig mee gereden wordt, eerst gedacht aan een vervuiling. Na flink warm rijden en toeren maken is het probleem enige tijd weg. Bij laatste oliewissel ook motorflush gedaan en brandstofreiniger toegevoegd (Tunap).
Het probleem komt echter steeds terug.
Geen olieverbruik, hoog brandstofveruik of trekkrachtverlies, slechts een zorgwekkende tik bij koude start, onbelast.