Geplaatst: 06-08-2013 11:12
Klacht van de klant is dat de auto hikt / stottert bij 2000 tpm vooral in de 3e versnelling bij optrekken.
proefrit gemaakt, probleem is inderdaad aanwezig.
begonnen met bougie's controleren, zagen er niet al te fris meer uit, dus 4x originele bougie gemonteerd, probleem blijft gelijk.
stekker egr losgenomen, probleem weg.
inlaatspruitstuk gedemonteerd om egr kanalen te controleren, zat wel wat vuil in maar niks verstopt.
nieuwe EGR klep gemonteerd, auto stottert wederom.
proefrit gemaakt met testkast eraan, op het moment van stotteren gaat de egr naar 52% toe ( en dat is dus tijdens optrekken )
iemand een idee of dit al eerder meegemaakt ?
ik verdenk zelf de ECU
Gemeten
storingen uitgelezen, geen storingen aanwezig
Uitgelezen met
Launch diagun
Foutcodes
geen