Geplaatst: 07-08-2013 13:48
Heren,
Deze audi heeft al heel wat ondergaan, nieuwe nokkenasversteller omdat deze lawaai maakte, vervolgens 4 nieuwe FSI (duur!) injectoren omdat er 2 defect waren. Ook zijn de bougies en bobines onlangs vervangen tijdens zoektocht naar de storing.
De auto loopt weer als een zonnetje en alle 4 de cilinders doen goed mee, er is echter nog één klein dingetje waar ik niet vanaf lijk te komen.
Als ik de auto koud start slaat ie goed aan en loopt direct op 4 cilinders het toerental is heel eventjes wat wisselvalling tussen 800 en 1200 toeren en dan stabiliseerd ie zich. Toch schiet storingscode P0108 erin na een minuut. P0108 = MAP / Luchtdruksensor, Te Hoge Input.
Wanneer ik de storing wis en vervolgens weer start is er niets aan de hand. Laat ik de auto weer even een paar uurtjes afkoelen, is het weer raak.
Goed gecontroleerd op valse lucht mbv remmen reiniger, alles lijkt in orde en goed aangesloten.
Heeft iemand enig idee?
Uitgelezen met
autodiagnos