Distributieriem

6 reacties

Merk
Ford
Model
Mondeo
Type
Mondeo
Onderwerp
Motor
Motorcode
QYBA
Eerste inschrijving
januari 2007
Brandstof
Diesel

FACOM

Lid sinds: 08-03-2012

Bijdragen: 230

Geplaatst: 09-02-2016 16:08

Beste,

Er komt dezer dagen een Ford binnen met een geknakte distributieriem, naar ik heb vernomen is het bij deze motor een combinatie van ketting en riem, het zou het gedeelte van de riem zijn die is geknakt,deze loopt van krukas, injectiepomp naar nokkenas.( interval 200.000KM? )

Heeft iemand ervaring met breuk bij deze motor, kleppen?? of hebben deze motoren ook een soort beveiliging zoals bv bij Fiat Groep dat de tuimelaars breken en zo de kleppen gespaard blijven?

Ik weet ik zal het maar zeker weten met meten en testen.

Alvast bedankt

Facom

Gemeten

Nihil

Uitgelezen met

Nihil

Foutcodes

Nihil