Geplaatst: 20-08-2013 10:25
Besten,
Deze wagen houdt bij het optrekken even in bij 2200 tmin. Hierbij is een 'krakend' geluid hoorbaar onder de motorkap. Moeilijk te omschrijven, probleem is dat dit enkelhoorbaar is bij optrekken vanaf 4e versnelling dus niet stilstaand.
Er zitten geen foutcodes in en uitwendig is niets te zien aan de motor. Egr-leiding er af gehad om eens in de klep te kijken maar is nog zeer proper. Tijdens het testrijden met de tester eraan zie je tijdens het geluid (en inhouden) dat de egr-waarde omhoog schiet.
Iemand ooit eens zoiets gelijkaardigs gezien? weten niet direct waar zoeken aangezien je 100 moet rijden om het geluid te horen.
Het is ook niet altijd en niet altijd even hard.
Uitgelezen met
Gutmann megamacs