Zuiniger maken in verbruik.

Merk
Alfa Romeo
Model
146
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.4 boxer
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof
Benzine

rien

Lid sinds: 23-11-2007

Geplaatst: 25-01-2010 16:37

Mijn Alfa boxer loopt keurig en is in hele goede staat, compressie perfekt, bougie's nieuw etc,etc


Toch kom ik haast niet boven de 1 op 10 met het verbruik.


Kan dit aan een te ruime inspuiting liggen? lamda waarde is goed is gecheckt.


Het moet met een relatieve kleine motor toch zuiniger kunnen, de motor is meervoudig ingespoten wordt geregeld via rekeneenheid.


Wie weet nog een goede tip?


Grt Rien