Spanner distributieketting

4 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Golf V - Plus
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.4TSI BMY
Eerste inschrijving
januari 2008
Brandstof
Benzine

VandenBosch

Lid sinds: 25-03-2013

Bijdragen: 268

Geplaatst: 26-08-2013 9:57

Beste,

 

We hebben hier een golf5 in onze werkplaats staan. De nokkenasversteller was stuk en dus hebben we deze vervangen, samen met de spanner en de ketting (omdat alles dan toch openlag)

Nu hebben we de ketting gemonteerd maar als we de motor met de hand ronddraaien dan verspringt de ketting als we niet oppassen, de spanner (hydraulisch) veert soms helemaal in en dan komt de ketting langs de andere kant natuurlijk te los te hangen. Eenmaal we wat verder doordraaien vangt de kettingspanner de speling wel terug op.

De motor raakt niets tijdens het ronddraaien, (motor netjes op punt gezet met blokkeergereedschap en meetklok) ik denk dat het gewoon de nokkenas is die over zijn punt gaat en daardoor de spanner dus wordt ingeduwd.

Volgens mij krijgt de kettingspanner oliedruk wanneer de wagen gestart wordt en zal dan harder spannen waardoor dit niet meer verspringt.

 

Is dit normaal want we doen dit soort dingen niet dagelijks en ik zou niet graag hebben dat de ketting verspringt met het starten van de wagen.