te hoog olie verbruik

7 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Transporter
Type
T5B
Onderwerp
Motor
Motorcode
cfca
Eerste inschrijving
januari 2011
Brandstof
Diesel

Medard

Lid sinds: 17-09-2013

Bijdragen: 288

Geplaatst: 28-04-2015 11:52

Beste collega's

Hebben hier een transporter 2000 bi turbo 132 kw met volgend probleem.

Sinds enige tijd begint hij overmatig olie te verbruiken ongeveer 1 L op 2000 km wat me veel is.

zelf hebben we de turbo al gecontroleerd op speling turbine geen abnormale speling gezien.

Nu heb ik al gezien dat het een klein zeer is bij deze motor.

Nu is men vraag is er iemand die dit probleem ook al gehad heeft en hoe heeft men dit opgelost?

Ik bedoel direct een volledige revisie van het draaiend gedeelte of hielp het vervangen van de compressie veren ook.

Alvast bedankt