laaddruk, spruitstukdruk te hoog

12 reacties

Merk
Volvo
Model
XC90
Type
XC90
Onderwerp
Elektronica, Motor
Motorcode
/
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
Diesel

Zorg

Lid sinds: 03-06-2010

Bijdragen: 124

Geplaatst: 03-11-2012 14:17

 Wanneer er met de wagen gereden wordt gaat eerst alles goed, daarna gaat hij in noodloop. eerst is er een plof hoorbaar en dan gaat hij niet hoger dan 3000 t / min.

In de ecm zit de fout laaddruk, wanneer het contact eens aan en af wordt gezet rijdt hij weer goed, tot er een paar keer turbodruk gevraagd wordt, en dan gaat hij terug in noodloop.

 

Ikzelf verdenk de inlaatdrukmap-sensor. wat ook merkwaardig is dat ik aan de vacuum op de voorste motorsteun zuig, ik er geen onderdruk op krijg. de vacuum verdwijnt direct.

ik veronderstel dat de turbo ook wordt geregeld met vacuum.?

 

Overlaatst is de wagen wel binnen geweest voor een nieuwe kleppendekselpakking, dus verstuivers ect zijn er uit geweest. alles lijkt goed terug aangesloten te zijn...

 

iemand een idee wat ik kan meten, of of de vacuum op de voorste motorsteun normaal moet houden?

Gemeten

Foutcode : 26629 : laaddruk

Uitgelezen met

gutmann megamac 42

Foutcodes

26629