Geplaatst: 04-11-2012 13:38
Allen,
Iemand het volgende al meegemaakt met een transit Tddi (pomp, geen common rail) van 2002 :
in goede toestand aangekomen op een camping (motorhome), en 's anderdaags met koude motor, na 10 meter begint de motor een hels lawaai te maken, alsof een klep is afgebroken, zeer luid kloppend geluid.
Ik merk dat het mindert als ik het toerental wat verhoog : bij 1500 rpm is het weg, na eventjes de motor op te laten warmen, is het ook goed op stationair teoerental.
Het luide gekletter is nadien nooit meer terug gekomen.
maar.... de motor 'trekt' slecht, alsof er bij belasting 1 cil niet mee doet, geeft ook meer trillingen als vroeger, en geen echt goed geluid...
Lijkt dus op een injector probleem, maar wat was dat luide gekletter? en bij een transit is het niet eenvoudig om even de injectoren te demonteren, dus vandaar de vraag : heeft iemand dit al meegemaakt/gehoord ?
alvast bedankt !
Gemeten
alle filters zijn OK, dieselspoeling gedaan, brandstofkwaliteit is ook betrouwbaar