Geplaatst: 11-06-2014 13:01
Collega's
De Focus gaat af en toe in noodlop, waarbij het rode lampje gaat branden en de melding "motor systeem storing" in de display verschijnt.
De storing is te reproduceren door in de vierde versnelling bij laag toerental vol gas te geven, dus zware belasting. In de live dat zie ik een piekdruk in het inlaatspuitstuk van maximaal 230 kpa absoluut.
In een ander topic met o.a. dezelfde foutcode las ik over een vacuumregelklep voor de turbo drukregeling welke dit probleem veroorzaakte.
Is deze klep op een of andere manier verder te diagnostiseren, of rest mij het op goed geluk vervangen?
Uitgelezen met
Maxidas DS708
Foutcodes
P0234-62