motor houdt in vooral koud

13 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Corsa-D
Onderwerp
Motor
Motorcode
1,2 16v
Eerste inschrijving
januari 2007
Brandstof
Benzine

knutselcellie

Lid sinds: 18-05-2011

Bijdragen: 152

Geplaatst: 21-01-2012 12:35

Bij koude start loopt motor stationair goed en start direct .Bij weg rijden houdt de motor in en lijkt net alsof de gasklep smoort  .maar slaat niet af maar je hoort lichte plofjes uit de motor komen even wachten met lopende motor en je kunt weg rijden  en wordt snel beter.warm loopt die goed alleen heel soms iets inhouden niet altijd.Er zit genoeg benzine in.

Gemeten

Geen foutmelding. Parameters koelvltemp,luchttemp geen rare waarde koud,lamda-sonde pendeld mooi,4gasmeting oke,gasklep gereinigt kon je niet inlezen volgens opel? benzinedruk 4 bar was iets te hoog moet 3 bar zijn,bougie S licht bruin .bobine geen doorslag map sensor werkt zover ik kan beoordelen.egr klep sluit af op de parameters wat te zien is

Uitgelezen met

hella guttman

Foutcodes

nee