Geplaatst: 23-06-2014 10:53
Ik heb hier een wagen in de werkplaats met de foutcode P0238 (laaddruksensor signaal te hoog)
Wat heb ik gemeten en gedaan:
Eerst turbodruksensor gewisseld met een ander
daarna beginnen meten
Turbodruk gemeten die is inderdaad te hoog tot 2.5 bar en misschien nog meer maar mijn toestel gaat niet verder
Alle vacuumleidingen gecontroleerd
Vacuum gezet op de turboklep asje gaat mooi op en neer
vacuum gemeten die toekomt op de solenoid 0.8 bar konstant
Dan bij stationair toerental vacuum gemeten die vertrekt vd solenoid deze schommelt waardoor het asje konstant op en neer gaat
dat is niet normaal denk ik .he lijkt of de solenoid konstant bijstuurt
Iemand een idee?
Uitgelezen met
Gutmann mega mac 50
Foutcodes
p0238