Geplaatst: 21-03-2011 11:38
Hallo,
Deze Audi heeft in 2008 2 nieuwe turbo's gekregen volgens de aanwezige historie, echter, na een paar maanden stil te hebben gestaan loopt deze auto als een dweil. Geen vermogen en hij voelt aan als een 1600 motortje terwijl deze 195KW hoort te hebben.
Uitlezen geeft aan storing laaddruk, beide turboslangen losgenomen en inderdaad blaast ie vrijwel niets. Op beide turbó's dus.
Met lopende motor de wastegate bekrachtigd zowel met vacuum als met lichte luchtdruk maar geen verschil waarneembaar.
Of de auto voor het stilstaan wel goed heeft gelopen durf ik niet te bevestigen, na inruil heeft eigenlijk niemand er mee gereden dus misschien zat het probleem er al in.
Om de turbo's eraf te halen of te bekijken moet volgens mij de motor eruit, dus wou ik eerst eens even wat ervaringen "delen".
Wie kan mij op weg helpen?
Gemeten
storing laaddruk, deze blijkt ook echt niet aanwezig
Uitgelezen met
autodiagnos