Geplaatst: 27-03-2016 20:29
Bij het terugschakelen van 4>3 en van 3>2 lijkt het alsof de motor even afslaat (fractie van een seconde), waarna hij dadelijk terug gewoon verder reageert. Ook tijdens constante snelheid in 2de versnelling (bergop) blijkt dit euvel zich voor te doen. Dit begon na een wissel van remmen en remolie. Bij de dealer verzekerde men mij dat er geen software-update gebeurde (wie weet met de hele schoemelsoftware historie bij VW!). Wanneer de wagen dit probleem heeft, zijn er geen foutmeldingen op het dashboard zichtbaar. Voorlopig geen foutmeldingen bij het uitlezen. Kan het de EGR-klep zijn? De wagen betreft een Clubman One met BMW motor 1600cc, heeft 55000 km!, manuele versnellingsbak en rijdt dagelijks afstanden van ongeveer 15km. Maandelijks zijn er afstanden van 30km of meer.