Geplaatst: 26-11-2012 22:58
Hallo,
Distributieriem vernieuwd, na ongeveer 500 km gaat het motorlampje branden.
Foutcode uitgelezen, P0340. Krukas sensor vernieuwd, hielp niet.
Als je de foutcode wist, je start de motor dan zit de foutcode er gelijk weer in.
Distributieriem opnieuw gemonteerd, krukaspoelie bekeken.Kan poelie ongeveer 1,5 mm heen en
weer bewegen.In het rond van links naar rechts.
Heeft hier iets aan gedaan,nu ongeveer 0,5 mm, maar hielp niet.
Met scope krukassensor bekeken, ziet er goed uit.
Het vreemde is als de motor draait, is op temperatuur en een enkel keer geef je stationair gas en dan valt de motor uit.
Op het scope beeld van de krukassensor zie je alleen een streep.
Ik vind de motor wel rauw, en bij ongeveer 1500 t/m loopt de motor niet lekker.Het schijnt dat de krukas nog wel eens breekt, Welke symptonen krijg je dan?
Wie weet
Gemeten
Foutcode: P0340
Nokkenas sensor en krukas sensor gemeten.
Uitgelezen met
Snap on Modis
Foutcodes
P0340