Geplaatst: 07-02-2012 15:33
Sinds een kleine 2 weken hoor ik bij accelereren in lage toeren een duidelijke ratel in de buurt van het inlaatspruitstuk. Deze ratel is hoorbaar als de motor warm is. Bij accelereren in hogere toeren is het niet hoorbaar en bij koude motor niet/tot nauwelijks hoorbaar.
De ratel lijkt op een ijzeren plaatje wat je op metaal kleppert. Van buiten de auto is het niet hoorbaar, alleen in het interieur of onder de motorkap. Tevens komt het alleen voor bij een bepaalde hoeveelheid gas geven en tussen de 1000tpm en 2500tpm.
Ik heb zelf met de stetoscoop geluisterd maar kan de oorzaak niet direct achterhalen. Echter heb zelf maar weinig verstand van VTEC motoren.
Wat kan het zijn? In de bijlage een foto waar het geluid vandaan komt.