Geplaatst: 04-12-2012 11:36
Ik heb hier een Peugeot Partner staan. Met XUD 9 erin.
Motor loopt warm als een zonnetje. Echter, de koude start (zeker bij temperaturen richting vriespunt) is dramatisch. Na meerdere (3 maal) gloeien en lang doorstarten wil ie aanslaan, uiteraard met veel rook.
Als de motor dan eenmaal loopt, draait deze de eerste minuten "waggelend" en onregelmatig.
Na een paar minuten is het onregelmatige lopen/waggelen ineens weg en loopt de motor prima. Start daarna ook prima zonder problemen. Bij nacht stilstaan weer hetzelfde.
Gloeirelais en gloeipluggen gecheckt en deze werken prima. Gloeit ook na. Kleppen allemaal gesteld binnen de geldende normen van Peugeot.
Waar moet ik aan denken ? Toch verstuivers kapot ?
Gemeten
Klepspeling: OK
Gloeicircuit:OK