Bora probleem electro na gebruik startbooster

9 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Bora
Type
Bora
Onderwerp
Elektronica
Motorcode
onbekend
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Diesel

Triumphlex

Lid sinds: 12-12-2012

Bijdragen: 8

Geplaatst: 12-12-2012 15:38

Door laadstroomproblemen en zodoende lege accu is er een startbooster gebruikt voor starten van deze VW Bora met 77Kw TDI motor. (315000Km)

Nadat dynamo was gerepareerd(nieuwe borstelbrug/regelaar) is de Bora gestart met startbooster.

Nu problemen met soms wel/soms geen stroom op daschboard.

Als de controle lampjes branden op daschboard is ook digitale teller zichtbaar en  start de bora zonder problemen.

Maar  als je daarna kontakt uitzet en weer aan gaan regelmatig de controle lampjes niet branden op de teller en ook digitale teller deel is niet zichtbaar.

Motor start wel maar valt direkt in "imobilyser" startblokkering.

Heb ook gezien dat wanneer controle lampjes wel branden en raambediening werd gebruikt zonder dat motor loopt de lampjes ineens wegvielen of minder sterk gingen branden

Nu mijn vraag is of ik dit in een relais moet zoeken of word deze groep  rechtstreeks door kontaktslot geschakeld ?

Alvast bedankt voor uw mening of antwoord.

M.v.g  Paul