Koud afslaan

10 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Astra
Type
1.6 Edition
Onderwerp
Motor
Motorcode
Z16XEP
Eerste inschrijving
mei 2007
Brandstof
LPG

Stan24

Lid sinds: 21-11-2007

Bijdragen: 794

Geplaatst: 13-12-2012 11:21

Hallo,

Omschrijving;

Auto start goed en slaat goed aan, loopt goed stationair, als je gaat rijden en je trapt na 1 minuut de koppeling in slaat hij af, niet langzaam maar direct helemaal naar 0 rpm.

Starten, slaat weer goed aan, en bij koppeling intrappen weer hetzelfde.

Echter na een minuut of 4-5 gebeurt dit niet meer, de auto slaat dan niet meer af en er kan gewoon mee gereden worden.

 

De auto is op lpg, maar als hij continu op benzine staat is de klacht identiek.

 

Wij hebben met de autocom flightrecorder een opname gemaakt en wat opvalt is als het probleem zich voordoet de koelvloeistof temp sensor ineens van laag naar hoog gaat, op de foto is dit de rode lijn. ( dit kan ik niet verklaren)

De blauwe lijn is de koelvloeisof temperatuur, deze loopt gelijdelijk op, De gele lijn is het motortoerental.

 

De temp. sensor hebben we vervangen, maar geen verbetering.

Iemand wel eens meegemaakt?

 

groeten, Marco

 

 

 

Uitgelezen met

autocom

Foutcodes

geen