Te hoge carter of oliedruk (keerringen eruit gedrukt)

17 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Vivaro
Type
2.5 DTI L2H1
Onderwerp
Motor
Motorcode
G9U
Eerste inschrijving
januari 2003
Brandstof
Diesel

super5

Lid sinds: 09-02-2009

Bijdragen: 38

Geplaatst: 10-08-2014 20:28

 Hallo collega's,

Bij een Vivaro 2.5 diesel is volgende voorgekomen.

Heftige olie lekkage afkomstig van de aandrijfas van de nokkenassen. 
Deze aandrijfas is hol en bij het het aandrijftandwiel zit een keerringdop geplaatst.

Deze dop  bleek een scheurtje in te zitten.
Vervolgens de dop incl. completer distr. set vervangen.

Hierna een maand geen problemen meer.
Op vakantie in frankrijk is deze auto echter op transport naar nederland gegaan 
omdat deze weer hevige olie lekkage had.

Na onderzoek bleek er weer een keerringdop uit het blok gedrukt te zijn.
Niet dezelfde, maar een grote dop in het blok.

Volgens mij zit achter deze dop het retourgedeelte van het oliesysteem.

Ik denk aan 2 mogelijke oorzaken:

- Te hoge oliedruk? 
- Te hoge carterdruk en/of niet goed functionerende carterventilatie?

De carter ventilatie aansluiting boven op de cil kop komt wel lucht uit, en de leiding naar de inlaatslang is door.

Komt dit iemand bekend voor?

 Alvast bedankt,

Groeten MArtijn